Mot alla odds.

Ja, tamejfan. Mot alla odds fick jag ett eftermiddagsskift utan regn!
Halleluja, meterologjävlarna förutspådde fel gällande nederbörd för första gången på flera månader.
De har både förutspått sol och regn på sistånde, men det har bara varit en jävla massa regn. Konstant!

Vädret var dock det enda vettiga under min eftermiddag, som i övrigt förstördes av en i bloggen icke namngedd paragrafryttare. Sådana idioter borde bannlysas från landet, eller rentav från jordens yta.

Nåväl, nog skrivet om jobbet, och åter till den så kallade fritiden man får då man jobbar på Green Cargo.

Dagen inleddes med ett evinnerligt pillande på snoozeknappen, som sedan resulterade i soffliggande och TV-spelande.
Fixade lite käk (läs 1 kg kyckling med alldeles för mycket ris) vid 1-tiden, som jag och frugan sedan hetsåt innan det var dags att åka till jobbet. 1 kg är helt klart försvarbart då det till och med räckte till matlåda.


Helt seriöst. Är det nån jävel som vill läsa om min vardag!?


I övrigt har det väl inte hänt något speciellt idag.
Jag kom hem från jobbet, gick ut med hundarna och säckade i vanlig ordning ihop på soffan.
Ringde morsan för att höra vad hon och farsgubben pysslade med, för att senare bli hämtad till fördel för lättare vinpimplande. Farsan bjöd på whisky, och det hela resulterade i att han blev måttligt salongsberusad, och jag blev hemskjutsad igen.

Så nu sitter jag här. Har rastat hundarna på nytt, och funderar starkt på att svepa en folköl och somna ensam i vår sköna säng. Mikaela är nämligen i Falun just nu.
Fan också, man känner sig ensam rätt omgående när kjoltyget är på vift.

Jag är rätt förvånad över att min blogg uppdateras faktiskt.
Trodde inte att jag hade så pass mycket fritid (läs fantasi) för att skriva blogg.

Sist men inte minst vill jag uppfylla en önskning hos en (av få) av mina läsare.
Det är en lek (som är jävligt allvarlig), som innebär att man ska skriva "Cryonic" följt av någonting.
Varför kan jag inte avslöja, men det är skitkul när man väl förstår.

Ett värdigt avslut på detta inlägg följer nedan:


Cryonic Ackordbyte.

Kommentarer
Postat av: Basse

Vi får fan ta och hitta på något någon dag nu i veckan när kärringen min är i bulgarien och dricker dåliga groggar och roar sig!

2008-09-01 @ 20:28:48
Postat av: pikzel

Värsta skrivfrenesin. Man kanske rentav skulle börja skriva själv. Igen.

2008-09-04 @ 12:17:06
Postat av: Johanna

Haha, din blogg är ju ungefär lika skitkul som du Jonas =D Uppdatera lite oftare vet jag!

2008-11-11 @ 14:40:07
URL: http://wigwam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0